طراحی دکوراسیون داخلی موسسات اداری

همه ی ما برای انجام دادن کارهای اداری، نوشتن قرارداد همکاری و یا خرید محصولات به شرکت ها و موسسه های مختلفی مراجعه کرده ایم و قطعا عوامل مختلفی موجب جلب اطمینان ما نسبت به این مراکز شده اند، اما در بدو ورود به آن ها اکثریت ما به دکوراسیون و ظاهر آن محیط توجه داشته ایم و اگر به گونه ای جذاب و زیبا بوده است، قطعا توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب نموده و موجب شده تا در نظر و دیدگاه مشتریان نقاط برتری نسبت به سایر موسسات اداری داشته باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود مراجعه کنندگان به موسسه شما اعتماد کنند، میزان توجه خود شما به مقوله ی دکوراسیون اداری می باشد و علاوه بر این نحوه ی برخورد پرسنل، سرعت ارائه ی خدمات و سرویس ها و … نیز بر نظر مشتری درباره یک مرکز ارائه دهنده ی خدمات تاثیر گذار می باشد. اکثر صاحبان کسب و کار ارجمند به خوبی نسبت به این نکته آگاه هستند که برای افزایش فروش و توسعه ی کسب و کار، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند حتی مواردی که از دید رقبا پنهان مانده است. اگر شما خواننده ی محترم یکی از مدیران موفق جامعه ی ما هستید و یا به نوعی می توانید در طراحی دکوراسیون موسسات اداری نقشی داشته باشید، مطالعه ی ادامه ی این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار

طراحی موفق دکوراسیون شرکت، موسسات، سازمان های اداری و دولتی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای داشتن دکوراسیونی موفق در ابتدا نیازمند جمع آوری اطلاعات لازم هستید. برخی از این اطلاعات با ارزیابی و بررسی مکان فعلی موسسه یا شرکت به دست می اید و برخی نیز به عنوان مفاهیم بنیادی و اساسی در علم معماری و طراحی دکوراسیون مطرح شده اند که هر طراح حرفه ای موظف به دانستن آن موارد و توانایی به کارگیری آن ها است. برای شروع پروژه به اطلاعاتی در مورد انتخاب رنگ، نحوه ی چیدمان، انتخاب مواد اولیه و…نیاز دارید و علاوه بر این موارد شما باید بدانید که استفاده از چه پارامتر هایی در دکوراسیون موسسات اداری می تواند بر روی مشتریان تاثیر مثبت بیشتری بگذارد و رضایت آنان را تامین کند.

با شناسایی آن پارامتر ها و پیاده سازی آن ها می توانید اعتماد و توجه متقاضیان را نسبت به کسب و کار خودتان افزایش دهید؛ به بیانی ساده تر شما باید دکور و دیزاین محیط کاریتان را از دید مشتری نگاه کنید و کاستی ها و ضعف هایی را که در آن یافتید، بر طرف نمایید. یکی از اصول طراحی دکوراسیون موسسات اداری این است که قبل و بعد از انجام طراحی دکور و چیدمان، محیط کاری را به درستی ارزیابی کنید و مواردی که در آن تاثیر منفی می گذارند را شناسایی نمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت یا دفتر کار

در ارزیابی یک دکوراسیون موسسات اداری به چه نکاتی توجه کنید؟

1.بررسی انتظارات مشتریان از دکوراسیون شرکت

شما باید به خواسته ها و انتظاراتی که مراجعه کنندگان و مشتریان از محل کارتان دارند، توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا این پارامتر یکی از مهمترین عواملی است که در صورت رعایت و به کارگیری درست آن باعث افزایش اعتماد و رضایت مشتری خواهد شد.

2.نظر سنجی از پرسنل و همکاران

در یک مجموعه افراد مختلفی مشغول به کار هستند و هر کدام دیدی متفاوتی نسبت به محیط اطراف و دکوراسیون آن دارند و می توانند نظر های خوب و راهکار هایی را برای افزایش زیبایی و کارایی محیط ارائه بدهند؛ بنابراین پیشنهاد می شود که حتما از نظر همکاران خود در مورد بهینه سازی چیدمان و دکور داخلی موسسه یا شرکت مطلع شوید. این موضوع علاوه بر تاثیری که بر بهتر شدن و تکامل یافتن ایده های شما دارد، می تواند بر روی روحیه ی افرادی که در مجموعه کار می کنند نیز تاثیر گذار باشد.

3.ارزیابی نورپردازی

نورپردازی نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون موسسات اداری دارد. اگر قصد ارزیابی دکور محیط کارتان را دارید، پیشنهاد می شود که میزان نور را نیز بررسی کنید؛ زیرا همان طور که می دانید این عامل باعث می شود که رنگ های به کار برده شده در محیط زنده تر و شفاف تر نمایش داده شوند و مورد توجه مراجعه کنندگان و مشتریان قرار بگیرد.

4.ارزیابی رنگ

در این مرحله شما باید نوع رنگ به کار برده شده، میزان شفاف بودن و یا طرحی که استفاده کرده اید را بررسی کنید و از هماهنگی آن با سایر لوازم و وسایلی که در دکوراسیون شرکت شما موجود می باشند، اطمینان حاصل کنید.

5.ارزیابی وسایل و نحوه ی چیدمان آن ها

قبل از خرید میز و صندلی و سایر وسایل مورد نیاز برای شرکت یا موسسه و چیدمان آن ها ،لازم است که از انتخاب درست آن وسایل مطمئن شوید؛ در واقع شما باید این موضوع را بررسی کنید که وسایلی که قصد خریداری آن ها را دارید تا چه میزان با محیط کاری و دکوراسیون موسسات اداری سازگاری و هماهنگی دارند و چه وسایلی باید حذف و یا به آن اضافه شوند.

برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *