چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

گروه طراحان دکوراسیون پایا تا به حال چیدمان و نور پردازی چندین صنف مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است و در ادامه به بررسی چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی می پردازیم.

مطمئنا دکوراسیون یک مغازه پوشاک و یا مطب پزشک با دکور یک مغازه اوازم خانگی کاملا متفاوت است.همانطور که نوع مشتری ، نوع نیاز و جنس مورد نظر هم متفاوت است.شما با توجه به نوع فعالیتتان در هر صنفی که هستید و همچنین بر اساس نوع محصولاتی که ارائه میدهید و عموم قشر مشتریانتان ، اقدام به طراحی دکوراسیون و چیدمان ویترین مغازه و یا فروشگاه خود نمایند.این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که نوع سلیقه مشتریانتان و همچنین نور پردازی مناسب محیط و چیدمان دکور مغازه شما از مهمترین نکاتی هستند که باید به آن اهمیت زیادی داده شود.

مواردی زیادی هستتند که در طراحی مغازه لوازم خانگی باید به آن توجه شود که این نکات را میتوانید با مشاوره گرفتن از طراحان زبده و مشاوران شرکت های طراحی دکوراسیون در نظر بگیرید.یک دکوراسیون زیبا و مناسب میتواند نظر مثبت مشتریان را به خود جلب کند و نگذارد با بی تفاوتی از کنار مغازه شما گذر کنند و یا بعد از کلی گشت و گذار در مغازه با بی میلی آنجا را ترک کنند.به زبان ساده باید بگوییم که داشتن یک ویترین مناسب و یک دکوراسیون چشمگیر نظر مشتری را برای خرید مساعد میکند و مغازه شما را همان مکان درست خرید میدانند.

چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی
چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

ایجاد فضا سازی مناسب در طراحی

برای داشتن یک دکوراسیون مناسب لوازم خانگی باید ابتدا از طرح مناسب استفاده شود.یک طرح مناسب براساس نیاز کارفرما و اندازه های محیط ، پایه ریزی می شود.متراژ مغازه شما برای داشتن یک دکور مناسب هر اندازه ای می تواند باشد ولی برای اینکه بتوانید اجناس مختلی از جمله یخچال ، اجاق گاز ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، جارو برقی و … را در معرض دید موم قرار دهید باید از یک فضای حداقلی و فورم کلی خارج نشود.حداقل متراژی که برای فروشگاه لوازم خانگی مورد نیاز است 30 متر مربع می باشد.که اگر این فضا یه شکل مستطیل باشد ، طراح مانور بیشتری روی فضاسازی و طراحی دکوراسیون میتواند بدهد.

قبل از شروع مرحله طراحی ، حتما لیست کامل از محصولاتی را که میخواهید در معرض دید مشتریان باشد ارائه دهید.زیرا اندازه هر محصول و مدل چیدمان آنها متفاوت است و همیشه یکی از چالش های اصلی طراحان دکوراسیون است.تمام محصولات باید طوری چیده شود که مشتریان کاملا به آنها اشراف داشته باشند و همچنین مزاحم رفت و آمد آنها نباشند.و همچنین دارای چیدمانی هندسی و بر قائده ی نظمی قابل قبول استوار باشند.در این حالت مشتریان به راحتی میتوانند از محصولات دیدن نمایند و و برای خرید هر محصول خاص بدون هیچ مشکلی از شما مشاوره گرفته و انتخاب درست را انجام دهند.

چیدمان مناسب محصولات

یکی از نکاتی که رعایت آن باعث افزایش فروش مغازه لوازم خانگی می شود و مشتریان بیشتری را به داخل مغازه می کشاند، چیدمان صحیح محصولات داخل مغازه است. طراح بر اساس ارتفاع محصولات و همچنین اندازه و فرم هندسی مغازه شما سعی می کند چیدمان را به گونه ای انجام دهد که مشتریان را در نگاه اول برای ورود به مغازه ترغیب کند. اصول چیدمان مغازه به این صورت است که تمام محصولات در دکوراسیون مغازه لوازم خانگی با نگاه اول قابل دید باشند. مخاطبان شما دوست دارند از فروشگاهی خرید کنند که فضای کافی برای بررسی محصولات داشته باشد. آنها دوست دارند محصولاتی با کیفیت بخرند و حتماً میخواهند اطلاعات کاملی بابت کالای مورد نظرشان از شما دریافت کنند. شما در مغازه ای که این فضا را به آنها نمی دهد، نمی توانید از این امتیاز استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم محصولات تصویری را در جلوی مغازه، لباسشویی و اجاق گاز را در وسط مغازه و یخچال ها و چیلر را در انتهای مغازه بچینید. البته اگر فضاسازی صحیحی انجام شده باشد می توانید از جزیره نیز برای محصولات کوچکتر مانند مایکروویو، ماشین ظرفشویی یا جاروبرقی نیز استفاده کنید. جزیره ها کانتر هایی هستند که در وسط فروشگاه شما قرار می گیرند.

چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی
چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

طراحی و اجرای سقف و دیوار

در طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی ، دیوارها و سقف مغازه از جمله نکات مهم و پر اهمیت هستند که نباید از آن غافل شد.شما میتوانید با طرح های ساده و کم هزینه و شیک شکل و شمایل دیوار ها را تغییر دهید.یا حتی میتوانید مغازه خود را به شکل یک آشپزخانه طراحی کنید و محصولات خود را در آن بچینید.شما با انتخاب یک رنگ مناسب برای دیوارها میتوانید مغازه را در دید مشتری وسیع تر و دلبازتر جلوه دهید.

حال نوبت طراحی سقف مغازه است.سقف مغازه میتواند از جنس کتاف باشد.کناف ها هم سرعت اجرای دکوراسیون را بالا میبرند و هم در هزینه ها صرفه جویی میشود.سقف کاذب هم میتواند گزینه دیگری برای انتخاب باشد.که این نوع سقف ها امکان اجرای هر طرحی در نور پردازی را میسر میکند.

طراحی دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

نورپردازی

نور مناسب و بازی با سایه ها در سرتا سر مغازه جلوه خاص به محصولات می دهد. مهم نیست شما چه محصولی عرضه می کنید. برای داشتن دکوری مناسب در مغازه می بایست از نور و طریقه صحیح نورپردازی استفاده کنید. نورپردازی در واحدهای صنفی بسیار حساس هستند. زیرا عامل اصلی کشاندن مشتریان به داخل مغازه شما هستند. برای نورپردازی مغازه لوازم خانگی بهترین پیشنهاد استفاده از نورهای مرکزی و خطی است. نورهای مرکزی وظیفه روشنایی در کل مغازه را دارند. شما می توانید وابسته به طول مغازه خود و در وسط سقف به فاصله های مشخص نورهای مرکزی را نصب کنید. استفاده از نورهای سفید مهتابی که چشم را اذیت نمی کنند برای بخش نور مرکزی پیشنهاد می شوند.

نورهای خطی و قابل تنظیم را نیز می توانید برای ویترین استفاده نمایید. این نورها با توجه به اینکه خود شما می توانید زاویه تابش آنها را به صورت دلخواه تنظیم کنید بهترین گزینه برای ویترین هستند. ممکن است شما پشت شیشه ورودی در مقابل نمای مغازه را با محصولات تصویری پُر کرده باشید. در این صورت می بایست نورها را از بالا به ویترین بتابانید. این عمل باعث ایجاد نقطه کانونی در ویتیرین می شود و توجه مخاطبان را به خود جلب می نماید. استفاده از سایه روشن نیز در دکوراسیون مغازه لوازم خانگی توصیه می شود. سایه هایی که می توانید در بالای محل قرار گیری محصولات با نورهای هاله ای ایجاد نمایید. هر چقدر می توانید در نورپردازی ذهن خود را آزاد بگذارید. شاید ایده ای که آن را رد می کنید باعث جلب نظر مشتریان شود.

 

چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.