چه دکوراسیونی برای مطب دندان پزشکی کودکان مناسب تر است؟

قبل از انتخاب یک طرح مناسب برای پیاده سازی و اجرای دکور، ابتدا تعیین هدف بسیار مهم می باشد. یکی از عواملی که می تواند بر تعیین هدف اصلی تاثیر گذار باشد، نوع کسب و کار و نیازمندی های آن است؛ در واقع شما به عنوان یک کارفرما باید به این نکته بیندیشید که با اجرای یک دکوراسیون داخلی خوب چه بخش هایی از اهدافی که به نفع بیزینس شما خواهد بود، پوشش داده می شوند؟ همچنین در نظر داشته باشید که دانستن اینکه دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید و به دنبال چه چیزی هستید، شرایط اجرای پروژه را برای شرکت ارائه دهنده ی خدمات طراحی دکوراسیون ساده تر می کند. در این مقاله از سری مقالات ایده آل دکور، به ارائه ی ایده هایی برای طراحی دکوراسیون دندانپزشکی کودکان خواهیم پرداخت.

محیط هایی مانند بیمارستان، کلینیک و دندان پزشکی ها از جمله فضا هایی هستند که اکثر افراد به خصوص کودکان نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند و حس خوشایندی به آن ها ندارند؛ بنابراین اگر شما به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی برای چنین فضاهایی هستید، باید با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف سعی کنید که محیطی جذابیت و دلنشین برای مراجعه کنندگان ایجاد نمایید. برای فراهم نمودن یک فضای استاندارد، مثبت و آرامش بخش در یک دندانپزشکی اولین گام شناسایی مواردی است که می تواند در ایجاد این محیط موثر باشد، پس نتیجه می گیریم که باید تا حد زیادی نسبت به نیازمندی های این کسب و کار آگاهی داشته باشید. از مزایای واگذار نمودن کلیه ی کار پروژه ی طراحی دکوراسیون برای مطب دندانپزشکی کودکان به مجموعه ی پایا دکور این است که طراحان ما دارای تجربه های تئوری و عملی و اطلاعات کافی در این خصوص می باشند و همین موضوع به افزایش سرعت پیاده سازی پروژه کمک زیادی خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

نکات اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی دندان پزشکی کودکان

برای ایجاد کردن فضایی منحصر به فرد و متفاوت و در عین حال آرام بخش و زیبا، لازم است که اطلاعاتی در مورد رنگ ها، طرح ها و متریال های انتخابی داشته باشید. برای مثال در چنین فضایی حتما باید تاثیر رنگ های انتخاب شده برای دیوارها، کف پوش، وسایل و … روی روحیات مراجعه کنندگان از لحاظ روانشناسی ارزیابی شود. همچنین لازم است که در انتخاب و چیدمان وسایل قابل استفاده در دکوراسیون نهایت دقت به کار برد شود؛ زیرا یکی از عوامل ایجاد کننده ی استرس برای کودکان نوع و شکل و شمایل وسایلی است که در محیط کورد استفاده قرار گرفته اند؛ به طور کلی برای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کودکان به موارد زیر توجه داشته باشید:

1.انتخاب رنگ مناسب

استفاده از رنگ مناسب می تواند تضمین کننده ی موفقیت نهایی چنین پروژه هایی باشد. برای محیط هایی مثل کلینیک دندانپزشکی به کار بردن رنگ های روشن و یا ترکیبی از چند رنگ پیشنهاد می شود. مزیت استفاده از رنگ های روشن این است که علاوه بر تاثیر مثبت بر روی مراجعه کنندگان، موجب خستگی زودهنگام پزشک نمی شود و به نمایش بهتر محیط و اجزای دکوراسیون بسیار کمک می کند.

2.استفاده از صندلی و تجهیزات مناسب

بهتر است که در مطب دندانپزشکی قسمتی اختصاصی برای کودکان در نظر گرفته شود. استفاده از صندلی های رنگی و با شکل حیوانات یا شخصیت های کارتونی برای کودکان بسیار جذاب است و محیط استرس آور را به فضایی هیجان انگیز و با نشاط برای کودک تبدیل خواهد کرد. یک جمله ی بسیار کلیدی در این خصوص وجود دارد که دندانپزشکی ظرافت است نه خشونت و هدف این است که بتوان با استفاده از به کار گیری عوامل مختلف این جمله را مورد توجه مراجعه کنندگان قرار داد.

3.نورپردازی حرفه ای

همان طور که می دانیم نور پردازی پارامتر بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد و باعث می شود که اجزا و رنگ هایی که در طرح اجرا شده به کار برده ایم، زیبا تر و شفاف تر نمایش داده شوند و جلوه ی به خصوصی داشته باشند. در محیط هایی مانند مطب دندان پزشکی اهمیت این پارامتر دو چندان می شود؛ زیرا در این فضا کار هایی انجام می شود که نیاز به دقت و تمرکز کافی دارد؛ بنابراین حتما در طراحی دکوراسیون محیط به این نکته توجه داشته باشید.

4.استفاده از تابلو و وسایل دکوری مناسب

شاید توجه به این موضوع از ارزش کمی نسبت به بقیه ی پارامتر ها برخوردار باشد ولی استفاده ی خلاقانه از تابلو و وسایل دکوری مرتبط با زمینه ی کاری می تواند به منحصر به فرد شدن و افزایش جذابیت دکوراسیون کمک نماید.

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *