دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک جهت بیشترین استفاده از فضا

خیلی از ایده های دکوراسیونی وجود دارد که باعث می شود شما حس کنید فضا بزرگتر از آن چه که هست به نظرمی آید.این استراتژی دکوراسیون می تواند به جای اینکه به شما احساس محدودیت و تنگی بدهد به شما حس خوشایند و دل انگیز بدهد . دکوراسیون به طریقی که فضا و نور بیشتر باشد .می توانید با توجه به رنگ ها و مقیاسهای مختلف، کاملا دکوراسیون را تغییر بدهد

بهتر است که چیزهای جدید راامتحان کنید. مثلاایده های سنتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن آن هم درفضای کوچک خوب نیست . به جای استفاده از یک پرده بدون طرح ، از یک پرده کشیده گلدار کشیده استفاده کنید تا فضا را بازتر جلوه بدهید.

اتاق نشیمن شما بدون در نظر گرفتن اندازه اش ، باید یک محیط دنج و سرگرم کننده باشد. در اینجا ما محبوب ترین روشها را آوردیم تا شما بیشتر احساس فراخی بکنید

دکوراسیون اتاق و منزل

با آینه دکور کنید

طراحان ودکورکاران اغلب درمحیطهای کوچک آینه می گذارند تا بهشمااین حس که آنجا بزرگتر است را القا کنند. یکی از معمولترین ایده های به کار برده شده در اتاق نشیمن این است که یک آینه قدی بزرگ درست در مرکز و نقطه کانونی اتاق به دیوار کوبیده بشود.برای اینکه نور به محیط بدهید می توانید جلوی آن منبع نور مثل شمع بگذارید یا آباژور.اگر امکانش بود آینه را طوری قار بدهید که ازیک پنجره بشودپنجره دیگرهم در آن دید .

چشم ها را به بالا خیره کنید

یک اتاق با ابعاد عمودی و افقی. اگر سقف اتاق نشیمنتان بالاست ، میتوانید از فضای اضافی برای تزئین آن به گونه ای که چشمها به بالا خیره بشود استفاده کنید.می توانید فضای عمودی را با یکسری کارهای هنری دکور کنید .اینطور ی فضا به چشمتان بزرگتر میاد چرا که چشمها را به جای دیگری خیره می کند

برای اتاق های نشیمن کوچک از رنگ های خنثی استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین روش های دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک استفاده از رنگ خنثی مخصوصا در دیوارها ، زمین ، سقف و مبلمان است .برای مثال رنگ خاکی روشن  و سفید می تواند فضا را بزرگترجلوه بدهد. رنگ های روشن به نوعی به اتاق نور می  دهد. رنگ های  خنثی می تواند هم محیط را بزرگتر جلوه بدهد هم آرامش بدهد.

از مبلمانی استفاده کنید که به ظاهر سبک به نظر بیاید

وقتی مبل می خرید ، وزن چشمی آن را در نظر داشته باشید.سنگینی یک وسیله از سایز، طراحی و رنگ آنپیداست . آن چیزی را انتخاب کنید که در ظاهرهم سبک به نظر میآید ، چون سنگین بودن آن می تواند فضا را تنگ جلوه بدهد.

بهجای انتخاب رنگ تیره تر برای مبل ها از مبلمان رنگ روشن تر استفاده کنید و مبلمانی را انتخاب کنید که پایه داشته باشد .مبلمان پشت بازیا شیشه ای فضا را بزرگتر از چوبی نشان می دهند چون می توانید ازبین آن ببینید. هر مبلمانی که مانع دید بشود ، فضا را کوچکتر جلوه می دهد.

از مبلمان کوچک استفاده کنید

لیست ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک  کامل نمی شود اگر نگوییم که مبلمانی را انتخاب کنید که به اتاق غالب نباشد برای مثال دسته دار نباشد،یا مثلا یک مبلمانی که پشتآن روکوبی شده باشد و دسته های نازک داشته باشد به مبلی که بخواهد دسته پهن داشته باشد با کلی کوسن ترجیح داده می شود.

اگر فضا خیلی کوچک باشد اصلا مبل نگذارید می توانید فضا را با یک لاوست یا 4 تا صندلی دور یک میز دکور کنید

در آخر اینکه امیدواریم که از این مقاله از گروه دکوراسیون داخلی پایا دکور،طراحی و مجری تخصصی دکوراسیون مغازه و دکوراسیون اداری استفاده کرده باشید…

منبع: http://freshome.com/small-living-room-ideas/

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *