اگر به دنبال ایده برای طراحی دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی هستید، بخوانید

در صورتی که شما قصد تغییر چیدمان داخلی کلینیک یا مراکز ارائه دهنده ی خدمات درمانی یا زیبایی را داشته باشید؛ لازم است که نکات و تکنیک های به خصوصی را مد نظر خود قرار دهید؛ زیرا طراحی دکوراسیون برای چنین محیط هایی نیاز به دقت و توجه ی بیشتری نسبت به دکور داخلی خانه، شرکت یا فضاهای اداری دارد. هدف از تغییر دکور و زیبا سازی کیلینیک های پزشکی ایجاد محیطی آرام و به دور از استرس برای بیماران و پزشک، افزایش اعتماد مشتریان، توسعه و تبلیغ کسب و کار می باشد؛ بنابراین شما باید با به کار گیری تکنیک ها و راهکار های مختلف دکوراسیون مورد نظر خودتان و مورد پسند مشتریان را ایجاد نمایدد.

علاوه بر این نیاز است که از ایده های جدید در دیزاین کلینیک پوست و زیبایی استفاده کنید؛ چون به کارگیری ایده های نو و غیر تکراری در طراحی دکوراسیون باعث ایجاد محیطی منحصر به فرد  و چشم نواز خواهد شد. در این مقاله از سری مقالات تخصصی سایت پایا دکور به معرفی ایده هایی برای چیدمان و دیزاین کلینیک خواهیم پرداخت. مطالعه ی ادامه ی این مقاله به شما عزیزان کمک می کند تا با استفاده از طرح ها و ایده های خودتان، خالق دکوراسیون زیباتر و کاربردی تری باشید.

دکوراسیون کلینیک زیبایی

مراحل طراحی دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی

  • ابتدا شما باید محیط کلینیک را ارزیابی کنید و همواره از خودتان این سوال را بپرسید که بیماران یا مراجعه کنندگان چه انتظاری از دکور و امکانات موجود در محیط کارتان دارند. پاسخ دادن به این سوال در هر مرحله ی پیاده سازی دکوراسیون به شما کمک زیادی می کند تا پروژه به بهترین صورت انجام شود و نتیجه ای قابل قبول داشته باشد.
  • اولین فضایی که بیماران با آن مواجه می شوند، سالن انتظار می باشد. این سالن از بخش های مختلفی تشکیل شده؛ به عنوان مثال قسمت پذیرش، محل نشستن مراجعه کنندگان، راهرو ها و غیره. سالن انتظار و اجزای به کار رفته در آن همواره مورد توجه ی مراجعه کنندگان قرار می گیرد و در واقع در جلب اعتماد مشتریان و جذابیت دکوراسیون تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین شما باید در طراحی دکور و چیدمان متناسب با این محیط دقت و توجه کافی را داشته باشید.
  • در مراحل بعدی، سایر محیط های کلینیک نیز نیاز به بررسی دارد که استفاده از چه عناصر، متریال و امکاناتی می تواند فضا را به بهترین شکل در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد و همچنین برای پرسنل و کارمندان نیز دلنشین باشد.

برای طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی ایده هایتان را مدیریت کنید.

  1. رنگ شناسی: از رنگ یا کاغذ دیواری با طرحی خاص و مناسب استفاده کنید. انتخاب رنگ موضوع بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون می باشد و علاوه بر این نحوه ی ست کردن رنگ ها و هماهنگی آنها نیز موضوع مهم تری است که در محیط های مختلف یک کلینیک درمانی باید رعایت گردد.
  2. انتخاب میز و صندلی ها: صندلی های سالن انتظار باید به گونه ای انتخاب شوند که حس راحتی را به مراجعه کنندگان منتقل نمایند و همچنین در انتخاب میز منشی و سایز اجزای قسمت پذیرش کلینیک زیبایی پوست و مو دقت کافی را داشته باشید؛ زیرا اولین جایی که بیماران به آن مراجعه می کنند این قسمت می باشد. استفاده از رنگ و طرحی متفاوت در جلب اعتماد مخاطبان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
  3. استفاده از گیاهان تزیینی و تابلو ها: برای شاداب تر و سرزنده تر نشان دادن محیط داخلی، ایجاد حس آرامش بیشتر برای بیماران و کاهش استرس ها، استفاده از عناصر جانبی مثل گیاهان تزیینی و تابلو ها به خصوص در سالن انتظار کلینیک و یا راهرو ها ایده ی خوبی می باشد. توجه داشته باشید که از ایده های تکراری در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی استفاده نکنید و همواره به دنبال راهکار های جدید باشید.
  4. به کار گیری پارتیشن ها و دیوار های کاذب: استفاده از پارتیشن ها و دیوار های کاذب گزینه ی مناسبی برای تفکیک فضاهای مختلف در این محیط خواهد بود. شما برای تمامی قسمت های کلینیک می توانید از آن ها استفاده کنید و دکوراسیونی کاربردی را ایجاد نمایید.
برچسب ها : ,

یک دیدگاه در “اگر به دنبال ایده برای طراحی دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی هستید، بخوانید

  1. با سلام و خسته نباشید
    نکته های خیلی جالبی رو تو این مقاله با ما shareکردید. که واقعا لذت بردیم
    ممنون از تیم حرفه ای تون و تلاش هاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *