چهار نکته ی اساسی در هنگام انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل

رنگ و پوشش دیوار یکی از اصلی ترین اجزای دکوراسیون محیط داخلی می باشد که در کسب نتیجه ی موفقیت آمیز از پروژه بسیار تاثیر گذار است. برای تصمیم گیری در مورد اینکه از چه نوع پوششی برای دیوار های منزل یا محل کار استفاده شود، لازم است که در ابتدا اطلاعاتی در مورد انواع پوشش های ساختمانی، کاربرد طرح ها و رنگ های مختلف و… به دست آورید. این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد و در درست انتخاب کردن کاغذ دیواری و انواع پوشش های مناسب به شما کمک خواهد کرد؛ پس در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

از گذشته تا کنون دیوار پوش های دستخوش تغییرات زیادی شده اند ولی به طور معمول اگر از کسی بپرسید که چه پیشنهادی برای زیباسازی دیوارها و افزایش جذابیت به دکوراسیون داخلی دارد؛ قطعا به دو مورد رنگ و کاغذ اشاره خواهد کرد؛ در واقع این دو از جمله پر طرفدار ترین و کارآمدترین دیوارپوش های استفاده شده هستند که اغلب مردم در خصوص استفاده از آن ها تجربه های زیادی دارند. اکثر افراد به دلیل مشکلاتی که ممکن است به کار بردن رنگ ایجاد می کند پوشش کاغذ دیواری را انتخاب می کنند، آیا می دانید که برتری های کاغذ نسبت به انواع رنگ های پلاستیک و روغنی و … چیست؟

استفاده از کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ چه مزیت هایی دارد؟

  1. در زمان کوتاهی نصب و اجرا می شود.
  2. به آسانی قابل تعویض می باشد.
  3. تمیز کردن آن به راحتی انجام می شود.
  4. نسبت به رنگ طول عمر بیشتری دارد و از مقاومت و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است.
  5. هزینه ی اجرای آن به مراتب کمتر می باشد( البته اگر کاغذ دیواری انتخابی شما از جنسی خاص و یا برندی خاص باشد و یا به صورت سفارشی تهیه شده باشد، طبیعتا هزینه ی زیادتری را باید متقبل شوید اما به هر حال از لحاظ هزینه ی زمانی و مدت زمان لازم برای پیاده سازی در دکوراسیون منزل یا دکوراسیون محل کار شما بسیار به صرفه تر از رنگ بوده و سریع تر اجرا می گردد )
  6. ایجاد سبک جدید در دکوراسیون خانه شما و منحصر به فرد کردن آن
  1. توانایی پوشاندن ایرادات به وجود آمده بر روی دیوارها ( جای میخ، رنگ پریدگی، ساییدگی، خرابی ها و …. )

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

انتخاب کاغذ دیواری، هیجان انگیز اما سخت

انتخاب یک پوشش زیبا و مناسب برای دیوارها به دلیل تنوع بالای چنین محصولی،کار سختی می باشد و شما قبل از خرید باید در مورد انواع کاغذ دیواری، جنس و طرح های آن اطلاعاتی کسب نموده و همچنین به این نکته توجه نمایید که قرار است کاغذ دیواری قرار در چه محلی و به چه منظوری به کار برده شود. قبل از اقدام برای خرید دیوار پوش استاندارد نیاز است که محیط خانه و وسایل موجود در آن را به درستی ارزیابی کنید و با توجه به ساختار منزلتان بهترین مدل کاغذ دیواری را خریداری بفرمایید. برای داشتن انتخابی بهتر توجه به نکات زیر در هنگام خرید کاغذ دیواری و اجرای پروژه ضروری می باشد:

1.هماهنگی از لحاظ رنگ بندی با وسایل خانه

قبل از خرید این محصول، ابتدا بهتر است وسایل دکوراسیون منزلتان را خریداری کنید؛ سپس با توجه به رنگ بندی های موجود در لوازم منزل کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید. توجه به این موضوع باعث افزایش هماهنگی بین اجزای به کار برده شده در خانه با دکوراسیون پیاده سازی شده، می گردد.

2.مساحت خانه را ارزیابی کنید

یکی از نکاتی مهمی که در انتخاب دیوار پوش مناسب نقش اساسی دارد؛ ارزیابی مساحت و محیطی است که در اختیار دارید. اگر متراژ و فضای منزل شما کوچک است؛ پیشنهاد می شود که از کاغذ هایی با رنگ های روشن و طرح های ساده، ریز و خلوت استفاده کنید تا محیط خانه شما بزرگ تر نمایش داده شود.

3.مرغوب ترین جنس کاغذ دیواری را خریداری کنید.

کیفیت، پارامتری مهم در انتخاب هر محصولی از دید مشتری می باشد. زمانی که به فروشگاه یا بازار برای خرید کاغذ دیواری مراجعه می کنید؛ توجه داشته باشید که محصول خریداری شده دارای کیفیت مرغوب و مناسبی باشد. این موضوع علاوه بر این که در جذابیت دکوراسیون خانه شما تاثیر زیادی دارد؛ عمر و دوام محصول را نیز بیشتر می کند و نیازی به تعویض مجدد و پرداخت هزینه های اضافی نیست.

4.تعیین مناسب ترین طرح کاغذ دیواری برای مناطق مختلف خانه

استفاده از یک طرح برای همه ی بخش های منزل مانند پذیرایی، اتاق خواب، راهرو ها و … به دلیل خسته کننده و یکنواخت بودن پیشنهاد نمی شود و بهتر است برای هر محیط از یک طرح و رنگ مناسب استفاده شود؛ به عنوان مثال اگر بخواهیم برای قسمت پذیرایی خانه کاغذ دیواری انتخاب کنیم، طرح های برجسته و یا الیافی، نما و جلوه ی جذاب تری را ایجاد می کنند، در حالی که اگر بخواهیم از این متریال در اتاق خواب کودک استفاده نماییم؛ بهتر است طرح های شاد و رنگ های انرژی بخش تری انتخاب شود.

امیدواریم که این مقاله از گروه دکوراسیون داخلی پایا دکور ارائه دهنده خدمات طراحی دکوراسیون مغازه و اداری برای شما مفید بوده باشد

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *