طراحی دکوراسیون داخلی و نحوه ی انتخاب کف پوش مناسب برای یک محیط

انتخاب درست مواد اولیه با کیفیت و مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت یک دکوراسیون دارد و قطعا شما عزیزان در این انتخاب باید به پارامتر های مختلفی توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد برای پیاده سازی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل، فروشگاه ها، شرکت ها و … انتخاب صحیح کف پوش می باشد که می تواند تاثیر زیادی بر افزایش زیبایی محیط، کوچک تر یا بزرگ تر نشان دادن متراژ داخلی و میزان ماندگاری و عدم نیاز به تعویض مداوم آن داشته باشد.

شماره تماس فوری تلفن همراه : 1641842-0912

در گذشته برای پوشش کف ساختمان های مسکونی، معمولا از موکت یا فرش استفاده می کردند و به کار بردن کفپوش هایی نظیر سنگ، سرامیک، پارکت، چوب و … در دکوراسیون منازل رایج نبود ولی در اکنون به منظور طراحی دکوراسیون های مدرن تر، انتخاب کف پوش مناسب یکی از عوامل موثر در منحصر به فرد سازی دکور خانه ها می باشد، البته این انتخاب تنها مرتبط با فضاهای مسکونی نیست و افزایش آگاهی در این مورد می تواند به شما کمک نماید تا انتخاب های بهتری در خصوص زیبا سازی محل کار، شرکت و فضاهای اداری نیز داشته باشید.

استفاده از کف پوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید کف پوش مناسب

قبل از خرید کفپوش برای دکوراسیون خانه یا محیط کاری نیاز است که اطلاعاتی در مورد نحوه ی انتخاب آن به دست آورید؛ زیرا این متریال نیز انواع مختلفی دارد که با توجه به محیط می توان آن ها را انتخاب نمود. در ادامه به برخی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خریداری کف پوش باید به آن ها توجه نمایید، اشاره شده است.

کف پوش های چوبی

این متریال، یکی از خاص ترین و زیبا ترین نوع پوشش های سطح می باشد؛ زیرا چوب طبیعی به دلیل داشتن رنگ و طرح منحصر به فرد، نما و زیبایی به خصوصی را به محیط می دهد البته شاید استفاده از ان در هر محیطی مناسب و یا مقرون به صرفه نباشد.

کفپوش های پارکت

این نوع یکی از پر طرفدار ترین ها است که با برخورداری از دوام و ماندگاری زیاد به وفور در طراحی دکوراسیون داخلی اداری و منازل مورد استفاده قرار می گیرد..

کف پوش های لمینت

لمینت در واقع پوشش های چوبی چند لایه ای می باشد که سطوح خارجی آن ها به وسیله ی روکش چوب مصنوعی پوشیده شده است وی کی از مزایای این پوشش مقاومت و استحکام بالای آن است. جالب است بدانید که به اسانی می توان پوشش های لمینت را جابه جا نمود.

کفپوش های وینیل

نوعی ماده ی مصنوعی ساخته شده از مواد پلیمری است که برای تامین سلیقه های مختلف دارای طرح های چوب و سنگی می باشد و از مزیت های این پوشش ها می توان به انعطاف پذیری و نصب آسان برای پیاده سازی دکوراسیون اداری و مسکونی اشاره نمود.

کف پوش های سرامیک

سرامیک و سنگ انواع مختلفی دارند که به عنوان پوشش برای داخل و خارج ساختمان به کار برده می شوند و همانطور که تجربه نشان داده است استفاده از این نوع پوشش به زیباتر شدن محیط داخلی و خارجی کمک زیادی می کند، البته این نکته را نیز متذکر شویم که برای منازل استفاده از سنگ و سرامیک به عنوان کفپوش زیاد توصیه نمی شود زیرا صرف نظر از مقاومت بالای آن ها، عایق خوبی در برابر سرما نمی باشند.

دکوراسیون داخلی چوبی برای چه محیطی مناسب تر است؟

چند توصیه برای کسانی که می خواهند مناسب ترین کفپوش را برای دکوراسیون داخلی انتخاب کنند:

1.توجه به جنس و کیفیت

اولین پارامتری که باید به آن توجه داشته باشید، جنس و کیفیت کف پوش است. انتخاب مناسب علاوه بر تاثیری که بر زیبایی دکوراسیون منزل یا محل کارتان دارد؛ باعث می شود که نیازی به هزینه مجدد برای تعویض آنها نداشته باشید و مدت ها بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین می تواند تا حد زیادی به عنوان عایق مورد استفاده قرار گیرد. باز هم این نکته را متذکر می شویم که برای انتخاب جنس کف پوش باید به محیط داخلی و نوع کاربری آن توجه زیادی داشته باشید. مقاومت، زیبایی، سهولت پاکسازی، ایمن و استاندارد بودن و …. موارد بسیار مهمی در این خصوص می باشد.

2.توجه به هماهنگی داشتن کفپوش انتخاب شده با دکوراسیون

 رنگ و طرح پوششی که انتخاب می کنید، باید با سایر وسایل و رنگ های مورد در دکور داخلی هماهنگی داشته باشد. این موضوع یکی از نکات مهمی است که برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و چشم نواز باید رعایت شود؛ زیرا به طور مستقیم می تواند موجب شود که محیط داخلی کوچک تر یا بزرگتر از اندازه ی واقعی اش به نظر برسد.

3.توجه به خاصیت عایق بودن کف پوش ها

بعضی از پوشش ها از موادی ساخته شده اند که به گرم بودن محیط کمک می کنند و در واقع عایق حرارتی هستند؛ برای مثال همانطور که گفتیم استفاده از سرامیک و پوشش های سنگی باعث می شوند که محیط سرد شود، در حالی پوشش های چوبی یا پارکت چنین حالتی را ندارند و در فصول سرد سال استفاده از آنها حس بهتری را برای شما ایجاد می کنند.

امیدواریم که این مقاله از گروه دکوراسیون داخلی پایا دکور برای شما مفید بوده باشد

شماره تماس فوری تلفن همراه : 1641842-0912

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *