استفاده از طیف یک رنگ در دکوراسیون

چطور فضا را با به کار گیری رنگ های مختلف عوض کنیم.

شما تا به حال دیده اید که در یک فضا معمولا از دو رنگ برای دکوراسیون استفاده شده ولی چی می شود اگر مثلا 20 تا رنگ ببینید؟ تنرنگ ها یا لایه بندی رنگ ها یک تکنیک دکوراسیون است که می توانید یک رنگ یا چند رنگ را با چندین تن ازهمان رنگ تلفیق کنید . نتیجه ی این تکنیک دکوراسیون این است که باروشن کردن و تیره کردن آنرنگ می تواند فضا را مهیج تر کنید.اگر شما از رنگ انتخابیتان راضی هستید، ولی دوستدارید که به آن بیشتر رنگ و لعاب بدهید، به موارد بیان شده در زیر دقت کنید.

طیف رنگی دکوراسیون

رنگ آمیزی دیوار

برای اینکه یک دید خوب از محیط داشته باشید می توانید یک رنگ تیرهبرای یک دیوار به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید، بعد از نقاش بخواهید که 2 3 تا سایه روشن تر از آن را به دیوارهای دیگر بزند ولی همه رنگ ها در همان تن رنگ انتخابی.

از اثر هنریتان الهام بگیرید

اگر شما یک تابلویی دارید که دوستش دارید ، ولی نمی دانید چطور اطراف آن را دکور کنید، یکی از رنگ های مورد علاقه یتان را انتخاب کنید و از طیف همان رنگ در اتاق استفادهکنید. اینطوری اتاق به نظر شما شلوغ نمی آید.

الگو ها را با هم ترکیب و مطابقت بدهید

یکی از رویکردهای جدید در دکوراسیون تلفیق و در هم کردن الگو ها و جنس های مختلف است، ولی همه اشان را در یک طیف رنگ تهیه کنید.در اتاق نشیمن از یک رنگ برای دیوار استفاده کنید و رنگروشن تر همانرا برای کوسن ها ، قالیچه به کار ببرید.

دکور رنگ خنثی

اگر ترجیح شما این است که رنگ های خنثی در فضا موج بزند، مبلمانمتان را خنثی بگیرید و یک رنگ به دکوراسیونتان اضافه کنید .مثلا یک گلدان فیروزه ای یا یک میز زرد . اینطوری چشم نواز تر خواهد بود.

رنگ ها را به در و پنجره ها هم بدهید

یادتان نرود طیف رنگی فقط برای دیوارها و مبل ها نیستمی توانید هر جای محیط از آن استفادهکنید. مثلا چهارچوب درهاو رویپنجرهها . اینطوری فضا گرم تر می شود.

پرده می تواند مثل رنگ دیوار انتخاب بشود

اگر سقف خانه یتان خیلی بلند است و می خواهید فضا صمیمی تر به نظر برسد ، از رنگ دیوار بهره بگیرید. از یک تنروشن تر یاتیره تر رنگ دیوار برایمکمل کردن با رنگ پرده استفاده کنید.برای اینکه فضا بزرگتر به نظر بیاید می توانید در جاهی دیگر خانه هم از آن استفاده کنید.

از رنگ سیاه سفید می توانید استفاده کنید

وقتی دارید از طیف یک رنگ برای دکوراسیون استفاده می کنید  می توانید رنگ سیاه و سفید هم به آن اضافه کنید پراکه این دو رنگ خنثی هستند و با رنگدیگری خوب ادغام می شوند. مثلا از رنگ سیاه و سفید در پارچه ها می توانید استفاده کنید.

پوشش کف هم می تواند از یک طیف رنگ برای آن استفاده بشود

برای اینکه بخواهید فضا را از هم جدا کنید می توانید با تغییر رنگ کفپوش ها اینکار را انجام بدهید ، مثلا از تن رنگ های مختلف پارکت استفاده نمایید ولی دقت کنید پایه رنگ یکسان است فقط سایه روشن وتیره به آن می دهیم.

در آخر اینکه امیدواریم که از این مقاله از گروه دکوراسیون داخلی پایا دکور،طراحی و مجری تخصصی دکوراسیون مغازه و دکوراسیون اداری استفاده کرده باشید…

منبع: http://freshome.com/2010/11/02/10-ways-to-change-your-space-with-tone-on-tone-color/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *