تاثیر نورپردازی مناسب در دکوراسیون منزل

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نورپردازی چه تاثیری در دکوراسیون داخلی محل زندگی شما دارد و اگر به درستی پیاده سازی شود تا چه حد می تواند زیبایی و چشم نوازی محیط را تامین کند؟ شاید تا کنون به این نکته فکر نکرده باشید، اما نور پردازی نادرست حتی می تواند سلامت چشم افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و در دراز مدت باعث ایجاد مشکلاتی در دید و بینایی شود.

به همین دلیل مجموعه ی پایا دکور به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی منزل، ادارات، سازمان ها، شرکت ها، موسسات و …. به این نکته تاکید می نماید که حتما از تکنیک های درست و استاندارد نورپردازی برای تامین روشنایی و زیبایی محیط استفاده نمایید که البته این کار نیازمند آگاهی و تسلط می باشد. در ادامه ی این مقاله به بررسی اهمیت به کار گیری صحیح نور پردازی در منازل و تاثیرات آن بر افزایش جذابیت دکوراسیون محیط خواهیم پرداخت.

استفاده از بهترین لوازم خانگی، شیک ترین مبلمان و میز ها، زیبا ترین تابلوها ،انتخاب رنگ مناسب و … مواردی هستند که برای داشتن دکوراسیونی شکیل و خاص لازم می باشند ولی در میان این موارد، نورپردازی یکی از فاکتورهای اصلی و مهمترین مرحله در ایجاد دکوراسیونی موفق می باشد، به گونه ای که استفاده ی نادرست از آن باعث می شود جذابیت سایر لوازم و وسایلی که در منزل شما وجود دارد، کم تر شود.

با این حساب به کار گیری نور پردازی خوب و متعادل تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یک دکوراسیون خواهد داشت. زمانی که از تکنیک های اصولی نور دهی به بخش های مختلف یک فضای داخلی چه برای تامین روشنایی کلی و یا برای تاکید بر روی یک بخش از دکور ( نورپردازی موضعی ) استفاده نمایید، این کار باعث می شود که اجزای منزل و رنگ های به کار برده شده در دکور داخلی نیز به درستی نمایش داده شوند و از جلوه ی لازم برخوردار باشند و هم چنین محیط منزل را از محیطی خسته کننده و یکنواخت به مکانی شاد و سرزنده تبدیل کند.

تاثیر نورپردازی مناسب در دکوراسیون منزل

در مواقعی ممکن است در دکوراسیون یک منزل رنگی نامناسب به کار برده شده باشد؛ در صورتی که شما می توانید این موضوع را با به کارگیری نورپردازی حرفه ای جبران کنید و این ضعف بزرگ در طراحی دکور داخلی را تا حد زیادی پوشش دهید.اگر منزل شما دارای فضای کوچکی باشد، به وسیله ی نور پردازی مدرن و منحصر به فرد می توانید فضای خانه را تا حد زیادی بزرگ تر نشان بدهید و همچنین در مکان هایی شاید احتیاج داشته باشید که فضا را کوچک تر نشان بدهید و یا سایه هایی را روی دیوار و لوازم منزل ایجاد کنید در چنین مواردی نورپردازی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند و باید توسط شخص نور پرداز که به تمامی اصول و تکنیک ها مسلط است، انجام شود.

دکوراسیون های مختلف، نور پردازی های متفاوت

 شما برای هر یک از مناطق خانه باید نورپردازی متفاوتی به کار ببرید؛ به عنوان مثال:

  • برای آشپزخانه بهتر است از یک یا چند چراغ آویز یا به کار گیری چراغ هایی در بالای کابینت ها با طرح های متناسب دکور استفاده شود که این کار علاوه بر این که به زیبایی آشپزخانه می افزاید، برای انجام فعالیت هایی که قرار هست در این مکان صورت گیرد نیز بسیار مفید خواهد بود.
  • سالن پذیرایی و هال همواره مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد به خصوص مهمانان؛ بنابراین نور پردازی باید طوری انجام شود که این فضاها را به محیطی شاداب و سرزنده تبدیل کند.
  • برای نورپردازی اتاق خواب نیز پیشنهاد می شود که از چراغ های دیواری و نور ملایم یا چراغ های رومیزی استفاده کنید تا علاوه بر تامین زیبایی دکوراسیون حس آرامش را به شما انتقال بدهد و برای خواب و استراحت مناسب باشد.
  • راه پله ها، راهرو ها و حیاط محیط هایی هستند که نیاز به توجه به خصوصی دارند و لازم است که برای تامین روشنایی و نورپردازی این مکان ها از چراغ های دیواری و چراغ های سقفی استفاده گردد.

همچنین می توان با استفاده از نور پردازی کافی زیبایی نمای ساختمان را دو چندان کرد. به این منظور قبل از انجام و اجرای این قیبل کارها شما باید به این موضوع توجه کنید که هدفتان از نورپردازی دکوراسیون منزل چه چیزی می باشد. برای داشتن بهترین انتخاب لازم است که شما از انواع تکنیک ها و تجهیزات مورد نیاز آن ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.

برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *