دکوراسیون داخلی چوبی برای چه محیطی مناسب تر است؟

تولید مواد و متریال های جدید، سبک های متفاوتی را در طراحی دکوراسیون و معماری داخلی ایجاد کرده اند. چوب یکی از این مواد می باشد که با تنوع و طرحی که دارد می تواند جلوه ی زیباتری را برای محیط داخلی خانه یا محل کار شما به وجود بیاورد. در این مطلب راهکار هایی برای استفاده ی بهتر و بیشتر از این متریال خاص و زیبا به جهت زیبا سازی دکور و چیدمان داخلی محیط ارائه خواهیم داد. برای ایجاد تنوع و زیبا سازی یک محیط در مرحله ی اول شما نیاز دارید که متریال مناسب را خریداری کنید.

اگر بخواهید از چوب در دیزاین منزل یا محل کارتان استفاده کنید، باید قبل از خرید اطلاعاتی در مورد انواع، رنگ، طرح،کیفیت و قیمت آن به دست بیاورید تا انتخاب درست تری داشته باشید و بتوانید بهترین، مناسب ترین و به صرفه ترین متریال را برای طراحی دکوراسیون محل کار یا خانه خود تهیه نمایید. معمولا برای تغییر دکوراسیون و زیبا سازی بسیاری از منازل، از چوب استفاده می شود و قسمت هایی که می توان از این متریال استفاده نمود بسیار متفاوت و متنوع است، برای مثال پوشش کمد دیواری، درب اتاق ها، قسمت هایی از آشپزخانه، دیوار پوش، کف پوش، پانل های جداکننده و تفکیک فشا و …. زیبایی متریال چوب به اندازه ای است که می توانید با استفاده از آن و ایجاد طرح و سبک های جدید دکوراسیون خانه یا محل کار خودتان را منحصر به فرد کنید.

دکوراسیون داخلی چوبی برای چه محیطی مناسب تر است؟

استفاده از دکوراسیون چوبی در شرکت و محیط های اداری

به دلیل بافت زیبا و گرم این ماده ی تزیینی، معمولا از آن در فضاهایی استفاده می شود که صمیمیت بیشتری در آن محیط وجود دارد؛ بر این اساس به طور معمول از چوب در فضاهای اداری و سازمانی استفاده نخواهد شد؛ زیرا علاوه بر اینکه مناسب محیط های رسمی نیست، هزینه ی زیادی را نیز ایجاد می نماید. استفاده از متریال چوب در طراحی دکوراسیون داخلی معمولا با هزینه ی بیشتری همراه است به همین دلیل توصیه می شود از آن در فضاهایی استفاده کنید که نیاز به ایجاد تغییرات دوره ای در آن فضا کم می باشد و همچنین امکاناتی برای نگهداری و حفاظت از این متریال ارزشمند وجود داشته باشد. به عنوان مثال در فضاهایی که روزانه مراجعه کنندگان زیادی حضور دارند، فرسودگی و خرابی چوب در بازه های زمانی کمتری اتفاق خواهد افتاد.

راهکارهایی برای به کارگیری از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

برای داشتن دکوراسیونی خاص  و منحصر به فرد با استفاده از این متریال راهکار های زیر پیشنهاد می شود:

  1. در سالن و پذیرایی منزل، می توانید با ایجاد طرح ها و چهارچوب هایی در سقف خانه به زیبایی محیط بیفزایید. علاوه بر این ایجاد دکور های چوبی روی قسمتی از دیوار برای قرار گرفتن گلدان و یا در قسمت چارچوب پنجره ها پیشنهاد می شود.
  2. در آشپزخانه، می توان کابینت ها را از رنگ چوب متناسب با بقیه اجزای خانه انتخاب کرد و همچنین استفاده از انواع پانل ها و دکور های چوبی نمای زیباتری را برای دکوراسیون محیط داخلی ایجاد می کند.
  3. در اتاق خواب، می توان پوشش های کمد دیواری و درب اتاق ها را از جنس این متریال انتخاب نمود و یا از المان های چوبی یا قفسه های دیواری نگهدارنده ی کتاب، گلدان و .. استفاده نمود. به کارگیری لوازم تزیینی و دکوری چوبی نیز به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خانه شما کمک می کند و البته برای خانه هایی که فضای کوچک تری دارند، بسیار مناسب هستند.
  4. برای پوشش دیوار، در راهرو های خانه یا محل کارتان استفاده از چوب به همراه نورپردازی کافی بسیار جذاب خواهد بود.

دکوراسیون چوبی اداری و دفتر کار

مزیت های استفاده از چوب در دکوراسیون خانه و محیط کار

همان طور که اشاره شد، استفاده از این متریال خاص به دلیل برخورداری از زیبایی، طرح و رنگ چشم نواز باعث منحصر به فرد شدن دکور و چیدمان داخلی محیط می شود. از مزیت های دیگر آن نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد محیطی گرم و راحت و صمیمی

سهولت به وجود آوردن سبک های جدید در طراحی دکوراسیون

ایجاد نما و جلوه ی خاص و خیره کننده به منظور افزایش جذابیت دکور داخلی محیط

هماهنگی بیشتر با سایر متریال ها

عایق صدا

امیدواریم که این مقاله از گروه دکوراسیون داخلی پایا دکور برای شما مفید بوده باشد

برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *