تاثیر دکوراسیون استاندارد مطب دندان پزشکی بر بیماران

طراحی اصولی و رعایت استاندارد های تعیین شده ی جهانی، یکی از موارد مهم در دکوراسیون محیط های مختلف می باشد. اینکه شما بتوانید پارامتر ها و وسایل مختلف را به درستی در دیزاین خانه یا محیط کاریتان به کار ببرید، از جمله مواردی است که باید به توجه ی ویژه ای داشته باشید. در این مقاله پایا دکور به بیان اصول و استاندارد های لازم برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی خواهد پرداخت. محیط های پزشکی و فضاهای درمانی به گونه ای هستند که برای تعیین دکور داخلی آن ها لازم است، نکات به خصوصی رعایت شود؛ زیرا هدف اصلی از طراحی دکوراسیون خوب در این محیط ها ایجاد حس آرامش، کمک به کاهش استرس های بیماران و مراجعه کنندگان می باشد؛ بنابراین رعایت نکات و اصول طراحی برای ایجاد چنین فضای مثبتی ضروری است. دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد نه تنها به نفع بیماران می باشد بلکه به شما در توسعه ی کسب و کار کمک خواهد کرد؛ چون مراجعه کنندگان محیطی را انتخاب می کنند که در آن احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند البته اگر که خدمات دندانپزشکی قابل ارائه نیز بتواند رضایت آن ها را جلب نماید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

یک فکر بکر برای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی

همان طور که گفته شد دکور داخلی این فضا باید به گونه ای باشد که حس امنیت و آرامش را به بیماران منتقل کند؛ بنابراین همواره در مراحل طراحی باید به برخی نکات مهم توجه داشت که عبارتند از:

محیط های پزشکی معمولا برای مراجعه کنندگان خسته کننده هستند، شما باید سعی کنید با به کارگیری طرح ها و راهکار های مختلف و جالب به جذابیت محیط بیفزایید. دکوراسیون مطب دندانپزشکی لازم است به گونه ای طراحی شده باشد که دسترسی به بخش های مختلف آن برای مراجعه کنندگان به آسانی امکان پذیر باشد. در این محیط سعی کنید فضا ها را به گونه ای تفکیک و طراحی کنید که بیماران در رفت و آمد مشکلی نداشته باشند. تفکیک فضا های مختلف به وسیله ی انواع پارتیشن ها قابل اجرا می باشند؛ به عنوان مثال اگر متراژ داخلی زیاد می باشد، برای کودکان و افرادی که سن کمی دارند محیطی جداگانه طراحی کنید که با سلیقه و نیازهای آن ها سازگاری داشته باشد و برای بزرگسالان از قسمت های دیگر مطب استفاده کنید.

در انتخاب رنگ دیوارها و کف پوش مطب دندانپزشکی دقت داشته باشید؛ زیرا این پارامتر در موفقیت پروژه ی دکوراسیون شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. انتخاب رنگ های روشن گزینه ی مناسبی بوده و علاوه بر این شما می توانید با استفاده از رنگ های ترکیبی محیطی شاداب و با نشاط برای بیماران خلق نمایید.

اکثر مواد مورد استفاده برای دندان پزشکی و درست کردن دندان ها، دارای بوی بخصوصی هستند و این موضوع برای افراد زیادی آزار دهنده است و ممکن است باعث افزایش استرس آن ها شود. به کار گیری از فن و تهویه های مناسب و همچنین دیوار های کاذب تا حد زیادی برای برطرف سازی این مشکل سودمند می باشد.

از تجهیزات پزشکی به روز استفاده کنید. این موضوع علاوه بر اینکه موجب زیبا تر شدن دکوراسیون مطب دندانپزشکی خواهد شد، در کیفیت خدمات نیز موثر خواهد بود و همچنین حس اطمینان بیماران را افزایش می دهد در حالی که خود شما نیز به عنوان پزشک داز آسودگی بیشتری در حرفه ی خود برخوردار خواهید شد. بسیاری از بیماران به تجهیزات دندانپزشکی مطب توجه خواهند داشت؛ بنابراین استفاده از تجهیزات قدیمی و یا فرسوده بر زیبایی دکوراسیون مطب تاثیر منفی خواهد گذاشت.

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *