استفاده از تکنیک های روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که علم روانشناسی چه کاربردی در طراحی و دیزاین منزل یا محل کارتان می تواند داشته باشد؟

آیا به این نکته توجه کرده اید که به کار گیری روان شناسی رنگ ها در مورد توجه قرار گرفتن کسب و کار شما چه نقشی دارد؟

در این مقاله قصد داریم کاربرد و مزایای استفاده از نکات روانشناسانه در طراحی دکوراسیون محیط های اداری را توضیح بدهیم و در ابتدا لازم است بگوییم که زیبایی محیط کاری، اولین چیزی است که مورد توجه مشتریان و مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت زیرا انسان ها به صورت ذاتی به دنبال زیبایی هستند و جذب آن می شوند. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد؛ زیرا موجب جلب اعتماد مشتری نسبت به مجموعه و شرکت طراحی دکوراسیون اداری خواهد شد.

برای زیبا تر کردن محیط از تکنیک ها و روش های مختلفی می توان استفاده نمود و یکی از این تکنیک ها استفاده آگاهی از تاثیر هر عنصر قابل استفاده در طراحی دکور می باشد. به طور کلی چیدمان درست، نورپردازی حرفه ای، انتخاب رنگ مناسب و…از مواردی هستند که برای فراهم کردن یک دکوراسیون خوب لازم و ضروری است ولی برای منحصر به فرد شدن آن باید تکنیک ها و روش های خاصی را به کار ببرید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون ادارای

چه نکاتی را در انتخاب رنگ و رنگ بندی وسایل دکوراسیون باید در نظر گرفت

  1. هماهنگی رنگ با زمینه ی کاری و نوع بیزینس : سعی کنید رنگی که انتخاب می کنید با زمینه ی کاری و فعالیت شما هماهنگی داشته باشد؛ زیرا استفاده از رنگ مناسب علاوه بر تاثیری که در افزایش انرژی و کارآیی پرسنل دارد، سبب ایجاد انرژی مثبت در مشتریان و مراجع کنندگان شده و حس اعتماد ایجاد خواهد کرد.
  2. روشن یا تیره بودن رنگ: میزان روشنی رنگ انتخابی برای طراحی دکوراسیون اداری تاثییرات متفاوتی بر روی مشتریان دارد؛ بنابراین توجه به این پارامتر اهمیت زیادی داشته و باید به درستی تعیین شود تا محیط به فضایی خسته کننده تبدیل نشود.
  3. براق یا مات بودن رنگ: این مورد با توجه به شرایط محیط و رنگ انتخابی تعیین می شوند و در واقع جلوه ی زیبا تری به رنگ دیوار محیط کاری شما می دهد، البته در بسیاری از موارد رنگ های مات در فضاهای اداری کاربرد بیشتری دارند.
  4. طرح، میزان سایه و شفافیت رنگ: این مورد بیشتر بستگی به سلیقه ی شما دارد و می توانید با ایجاد طرح های به خصوص و رنگ آمیزی مناسب محیط و دکوراسیون شرکت و محل کارتان را متفاوت تر نشان بدهید، علاوه بر این میزان برخورداری از سایه و شفافیت رنگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا باعث درست دیده شدن خواهد شد.
  5. رنگ بندی وسایل استفاده شده در دکوراسیون: معمولا برای وسایلی مانند میز،صندلی و قفسه ها که در محیط های اداری استفاده می شوند از رنگ های قهوه ای روشن یا تیره استفاده می گرد. در انتخاب این وسایل با دقت کافی را داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که جلوه خوبی داشته باشد و ضمن مطابقت با رنگ استفاده شده در دیوارها، کف پوش و … مورد توجه ی مخاطبان و مشتریان قرار بگیرد. علاوه بر این ها وسایلی که خریداری می شوند نیز باید از کیفیت مناسبی بهرمند باشند؛ چون این بخش از طراحی دکوراسیون اداری از نظر روانشناسی اهمیت بالایی داشته و منتقل کننده ی حس آرامش و راحتی بیشتر به مشتریان خواهد بود.
  6. انتخاب رنگ مناسب برای نورپردازی: نور پردازی به صورت درست و حرفه ای باعث می شود که اجسام شفاف تر و زنده تر نمایش داده شده و رنگ ها جلوه ی بهتری داشته باشند؛ رنگ نور نیز از لحاظ روانشناسی در خصوص طراحی دکوراسیون دارای اهمیت است به این علت که حس بهتری را برای مراجعه کننده و مشتریان شما ایجاد می کند.

شما عزیزان جهت طراحی دکوراسیون داخلی اداری می توانید با گروه تخصصی پایا دکور تماس حاصل نمایید

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *