سه ایده ی پیشنهادی برای طراحی دکوراسیون محیط های اداری کوچک

کسب رضایت نهایی از اجرای یک دکوراسیون نیازمند کنترل مستمر برخی از پارامتر ها و استفاده از تکنیک های مختلفی می باشد که افراد فعال در زمینه ی طراحی دکور داخلی همانند مجموعه ی پایا دکور بر اساس دانش، مهارت و تجربه های خود از این موارد آگاه هستند و می توانند راهنما و مشاور خوبی برای آن دسته از عزیزانی باشند که قصد طراحی و نو سازی دکور محل کار خود را دارند. به وجود آمدن برخی از مشکلات در حین انجام پروژه طراحی دکوراسیون اداری بدیهی است و معمولا شامل مواردی می شود که از ابتدا به درستی تخمین زده نشده اند، این مشکلات می توانند در کیفیت کار نهایی تاثیر بگذارند؛ بنابراین قبل از شروع کار باید عوامل و محدودیت های موجود را شناسایی کرده و برای آنها راه حل هایی را در نظر بگیرید.

یکی از این عوامل مهم، محدودیت فضای شرکت یا اداره می باشد که اگر به طور دقیق مورد ارزیابی قرار نگیرد می تواند مشکلات زیادی را ایجاد می کند و بر روی نتیجه ی کار طراحی دکوراسیون محیط های اداری کوچک تاثیر منفی بگذارد. بهینه سازی فضای داخلی یکی از مهم ترین مواردی است که باید یک طراح حرفه ای به آن توجه داشته باشد و همه چیز و همه ی انتخاب های خود را تابعی از این مورد بداند. در این مقاله راهکارهایی را برای مدیریت و بهینه سازی موثر فضای اداری به منظور اجرای یک دکوراسیون موفق و ماندگار ارائه خواهد شد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون ادارای

پیشنهاد اول :

طراحی دکوراسیون اداری متناسب با سلیقه و نیاز کارمندان و مراجعه کنندگان

 دکور داخلی شرکت، اداره یا دفتر کار بهتر است که تا حد امکان متناسب با سلیقه ی کارمندان و مشتریان پیاده سازی شود؛ به دلیل اینکه افراد مختلفی در محل کار رفت و آمد یا فعالیت دارند و لازم است که پارامتر های مختلفی را در طراحی مد نظر داشته باشید.

اکثر افراد مایل هستند در محیط های اداری با فضای داخلی بزرگ تر کار کنند و کار کردن در محیط های کوچک ممکن است برای افراد زیادی سخت و خسته کننده باشد, بنابراین اگر در طراحی دکوراسیون محیط های اداری با محدودیت فضا برخورد کردید، می توانید از تکنیک هایی برای رفع این مشکل استفاده کنید و با به کارگیری متریال های مناسب، انتخاب هوشمندانه ی مبلمان و تجهیزات اداری، استفاده از رنگ های مناسب، نور پردازی حرفه ای، استفاده از پارتیشن ها به منظور تفکیک بخش های داخلی محیطی شاداب و با نشاطی را برای کارمندان و همچنین مشتریان ایجاد نمایید، درغیر این صورت پروژه ی طراحی دکوراسیون اداری، پروژه ی موفقی نخواهد بود و باعث ایجاد آشفتگی محیط کار خواهد شد.

پیشنهاد دوم:

ایجاد تنوع و خلاقیت در طراحی دکوراسیون بخش های مختلف یک اداره یا شرکت

تمامی مجموعه های اداری دارای قسمت های مختلفی هستند و بر اساس نوع وظایف و کارهایی که در آن بخش به آنجام می رسد، هر یک به دکوراسیونی خاص احتیاج دارند؛ برای مثال در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت باید پارامتر هایی مثل چیدمان مناسب وسایل و مبلمان، نورپردازی و ….بهتر از سایر محیط ها مانند راهرو ها و سالن انتظار انجام شود. در صورت  وجود محدودیتی برای فضا، کار کمی سخت تر می شود؛ زیرا باید فضای لازم برای قرار گرفتن میز و مبلمان اداری، محل قرار گرفتن قفسه ها ،فضاهایی برای رفت و آمد آسان و ….را به درستی قبل از ارائه ی طرح اجرایی دکوراسیون محاسبه نمود.

پیشنهاد سوم:

آگاهی از تکنیک های طراحی دکوراسیون مخصوص پروژه هایی با محدودیت فضای داخلی

ضروری است بدانید که در صورت وجود محدودیت فضا از چه تکنیک هایی استفاده کنید؛ البته در ابتدا لازم است فضای کافی برای هر یک  از کارمندان یا بخش های مجموعه ی اداری در نظر گرفته شود. یکی از تکنیک هایی که می توانید از آن استفاده کنید به کار گیری پارتیشن ها و دیوار های کاذب می باشد که می توانید با استفاده از آن ها از یک محیط به صورت بهینه و برای دو یا چند هدف مختلف استفاده نمایید، برای مثال به جای این که در پروژه ی طراحی دکوراسیون اداری برای هر کارمند یک اتاق جداگانه را به نظر بگیرید، می توانید از فضای یک اتاق، با استفاده از پارتیشن و جداکننده حداکثر استفاده را داشته باشید.

در مرحله ی بعد شما باید فضای کافی برای رفت و آمد کارمندان و مشتریان را ایجاد نمایید. برای داشتن فضای بیشتر پیشنهاد می شود وسایل غیر ضروری و اسناد یا مدارک را در داخل قفسه های طراحی شده روی دیوار قرار بدهید و همچنین از میز و صندلی و مبلمان با ابعاد بزرگ استفاده نکنید. سعی کنید جهت طراحی دکوراسیون داخلی برای محیط هایی که دارای مساحت کمتری هستند، از نورپردازی مناسب و اصولی استفاده کنید تا فضا کوچک تر از ان چه که هست دیده نشود و همچنین از روشنایی کافی برخوردار باشد.

برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *