مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای برای مطب پزشک

 

در بسیاری از مقالات سایت پایا دکور، نکات مختلفی در خصوص طراحی دکوراسیون محل کار بیان شده است اما مسئله ی اصلی این جاست که برخی از کسب و کارها دارای شرایط، ویژگی ها و نیازمندی های خاصی هستند که باعث می شود کارشناسان طراحی ما توجه و دقت بیشتری برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب داشته باشند. طراحی دکوراسیون مطب پزشک از جمله پروژه های حساسی است که با توجه به نیازمندی هایش قطعا به تخصص و ایده پردازی حرفه ای نیاز دارد. از آنجایی که برای دیزاین داخلی هر محیط و ایجاد دکوراسیون قابل قبول در آن نیاز است که اصول و نکات ویژه ای رعایت شودد، طراحان مجموعه ی پایا دکور سعی داشته اند تا با افزایش اطلاعات علمی و عملی خود بتوانند به گونه ای عمل نمایند که رضایت پزشکان محترم تامین گردد.

دکوراسیون مطب پزشک

به این منظور در ابتدا با پرسیدن سوالاتی اصلی ترین هدف و خواسته ی پزشک از طراحی دکوراسیون مطب مشخص می گردد تا بتوانیم مبنای اصلی پروژه را تعیین کنیم و کلیه ی مراحل تکمیل کننده و ملزومات را بر اساس آن مشخص نماییم. بدیهی ترین هدفی که در مورد تغییر یا باز طراحی دکوراسیون مطب های پزشکی وجود دارد؛ این است که محیطی آرام و به دور از استرس فراهم گردد و البته ایجاد کردن چنین محیطی نیازمند رعایت پارامتر ها و اصول به خصوصی می باشد. در ادامه ی این ایده هایی بیان شده است که استفاده از آن ها در منحصر به فرد سازی دکور مطب پزشک موثر خواهد بود.
به منظور دیزاین کلینیک های درمانی و مطب ها، اولین اقدام این است که با اصولی کنار قرار دادن پارامتر ها بتوان به هدف تعیین شده نزدیک تر شد. همان طور که گفتیم، هدف از طراحی دکور مناسب برای مطب پزشک ایجاد محیطی بدون استرس و آرامش بخش برای بیماران و همچنین کارکنان می باشد و این کار روشی بسیار کارآمد برای افزایش دید مثبت و اعتماد بیشتر بیماران نسبت به مجموعه ی درمانی خواهد بود. به وطر پیش فرض مطب ها از محیط های پیش فرضی تشکیل شده اند و موفقیت یک پروژه ی طراحی دکوراسیون زمانی اتفاق می افتد که بتوان تمامی این محیط ها را به درستی دیزاین نمود که ضمن رعایت کردن نکات و موارد ضروری در نهایت زیبا و چشم نواز بوده و از امکانات لازم بهره مند باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشک

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشک به صورت حرفه ای، مدرن و منحصر بفرد

1.چه رنگ هایی را انتخاب می کنید؟

برای هر فضای داخلی از یک مطب بهتر است از رنگ آمیزی به خصوصی استفاده کنید. یکی از بخش های مهم در تمامی محیط های درمانی و پزشکی، سالن انتظار می باشد زیرا اولین جایی است که بیماران پس از پذیرش مدت زمانی را در آن سپری می نمایند؛ بنابراین در طراحی دکوراسیون و اجزا و عناصر استفاده شده در آن باید دقت بیشتری داشت تا بتوان محیط مورد پسند بیماران را فراهم نمود. پیشنهاد می شود در انتخاب رنگ سالن انتظار مطب پزشک،از رنگ های روشن استفاده کنید؛ چون رنگ های روشن در کاهش استرس بیماران تاثییر زیادی دارند و علاوه بر این محیط سالن انتظار را بزرگ تر نشان می دهند.

2.از چه وسایلی و با چه سبکی استفاده می کنید؟

هر پزشکی در مطب خود از وسایل مختلفی استفاده می کند که این وسایل ممکن است تجهیزات پزشکی، مبلمان و صندلی ها، کتابخانه و … باشند. در هر صورت باید در ابتدا از وسایل با کیفیت استفاده شود و در مرحله بعد چیدمان اصولی آن ها در کنار یکدیگر را رعایت گردد. در چیدمان و دکوراسیون داخلی مطب همواره باید به این موضوع توجه داشت که راحتی بیماران در اولویت قرار داده شود؛ مثلا چگونگی قرار دادن مبلمان و صندلی ها در جای مناسب به صورتی که رفت و آمد بیماران به آسانی انجام شود و یا قرار دادن تجهیزات پزشکی در اتاق پزشک به گونه ای باشد که بیمار احساس راحتی بیشتر کند، بسیار مهم می باشد.

3.برای افزایش زیبایی محیط از چه عناصری استفاده می کنید؟

برای افزایش جذابیت و دلنشین و آرامش بخش نمودن دکوراسیون داخلی مطب پزشک پیشنهاد می شود که از لوازم دکوری، انواع گیاهان طبیعی و یا تابلو هایی با طرح های مناسب استفاده شود.

در آخر ضمن اینکه امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد اعلام میکنیم که شما عزیزان دریافت خدمات دکوراسیون اداری ،تجاری و دکوراسیون مغازه پایا دکور با ما تماس حاصل فرمایید

برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *