راهنمای انتخاب متریال و مواد اولیه مناسب برای دکوراسیون داخلی

انتخاب متریال و مواد مناسب و با کیفیت همواره یکی از بزرگ ترین دغدغه ها در طراحی و اجرای یک دکوراسیون می باشد. با توجه به تنوع بالای مواد اولیه موجود در بازار و هزینه های زیاد تهیه و خریداری آن ها، نیاز است که شما قبل از خرید اطلاعاتی در مورد جنس متریال و درجه بندی کیفی آنها و نوع کاربردشان داشته باشید تا بتوانید بهترین مواد را انتخاب نمایید. در این مقاله به بیان نحوه ی انتخاب مصالح لازم برای اجرای دکوراسیون و عواملی که در این انتخاب تاثیر دارند، خواهیم پرداخت.

مواد مناسب با توجه به محیطی که قرار است دکوراسیون در آن جا پیاده سازی شود، انتخاب می شوند به عنوان مثال اگر شما قصد طراحی دکور برای منزل خود را دارید، به نکات به خصوصی باید توجه داشته باشید ولی اگر قرار هست دکوراسیون در محیط کاریتان انجام شود موضوع متفاوت می باشد و توجه به جزییات دیگری ضروری می باشد. استفاده از مواد اولیه ی با کیفیت باعث می شود که عمر دکوراسیون اجرایی شده بیشتر شود و پس از مدتی نیاز به صرف هزینه ی اضافی برای تعمیر یا تغییر آن نباشد. علاوه بر این متریال مرغوب باعث زیبا تر شدن نما و جلوه ی دکور داخلی خواهد شد؛ بنابراین یکی از مهمترین مراحل در اجرای یک دکوراسیون موفق، انتخاب مصالح مناسب می باشد.

راهنمای انتخاب متریال و مواد اولیه مناسب برای دکوراسیون داخلی

عوامل موثر در انتخاب متریال اصلی برای اجرای دکوراسیون داخلی

  • مقاومت در برابر عوامل خارجی: اگر شما بخواهید برای منزل یا محل کارتان سرامیک یا کف پوش خریداری کنید، اولین پارامتری که باید در نظر بگیرید مقاومت آن در برابر عوامل خارجی مانند ضربه،تغییرات حرارت، مواد شوینده ی شیمیایی یا …است.
  • صرفه ی اقتصادی: با توجه به هزینه های زیادی که در پروسه ی اجرای دکوراسیون وجود دارد، بهتر است متریالی که خریداری می شود علاوه بر کیفیت بالا از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشند.
  • سازگار بودن با محیط زیست: پیشنهاد می شود برای دکور داخلی از چوب و مواد طبیعی مانند سنگ ها استفاده کنید. این مواد اولیه علاوه بر زیبایی و جلوه ی خاصی که برای دکوراسیون ایجاد می کنند، سازگار با محیط زیست هستند.
  • کیفیت و جنس مرغوب: محصولات بی کیفیت و نامرغوب نه تنها هیچ فایده ای برای استفاده در دکور داخلی منزل یا محل کار ندارند بلکه جلوه و زیبایی آن را نیز کاهش می دهند و همانطور که گفتیم استفاده از متریال با کیفیت مناسب برای ایجاد یک دکوراسیون موفق بسیار ضروری می باشد.
  • ثابت ماندن رنگ و حالت: ممکن است مواد اولیه پس از مدتی استفاده رنگ یا حالت خود را از دست بدهند و با گذشت زمان کمرنگ شوند. توجه به این نکته در کیفیت دکوراسیون پیاده سازی شده، بسیار اهمیت دارد.
  • عایق بودن در برابر گرما و صدا: عایق کاری در واقع نوعی صرفه جویی در هزینه های شما در درازمدت می باشد. شما یکبار برای خرید متریال عایق مناسب هزینه می کنید و از هدر رفتن انرژی به میزان زیادی جلوگیری خواهد شد.
  • داشتن طرح خاص و متفاوت: یک طرح اختصاصی در ایجاد دکوراسیون منحصر به فرد نقش مهمی دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی اداره

پایا دکور، طراح دکوراسیون محل کار شما

  • اگر شما نیز متقاضی دریافت خدمات مرتبط با طراحی دکور هستید،
  • اگر می خواهید که به بهترین شکل از ایده های شما استقبال شود و سلیقه و نظرات شما نیز در طراحی طرح اصلی برای دکور نمودن فضا تاثیر داشته باشد
  • اگر می خواهید که در کمترین زمان و با بهینه ترین میزان هزینه و بهترین متریال مصرفی بتوانید تغییرات مثبتی در فضای داخلی منزل یا محل کار خود ایجاد نمایید؛

کافیست تنها از طریق یک تماس تلفنی از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان طراحی دکوراسیون مجموعه ی پایا دکور بهره مند شوید.

برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *