تاثیر استفاده از پارتیشن مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

مطمئنا شما هم در هنگام انتخاب یک دکوراسیون مناسب برای منزل یا محل کار خود به نکات مختلفی توجه داشته اید و یا شاید از شرکت هایی که همانند پایا دکور  ارائه دهنده ی خدمات لازم هستند، کمک گرفته اید. اکنون مجددا نگاهی به دکور داخلی منزل یا محل کار خود بیندازید و به این موضوع توجه نمایید که تا چه حد از پارتیشن های تفکیک کننده ی فضا در جایگاه مناسب استفاده کرده اید تا بتوانید استفاده ی چند منظوره ای از فضای داخلی خود داشته باشید؟آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که استفاده از پارتیشن چه تاثیری در افزایش کارایی دکوراسیون داخلی یک محیط دارد و آیا می دانید که با توجه به نوع فضای داخلی و همچنین نوع کاربری که مد نظر دارید، باید چه پارتیشنی را انتخاب نمایید و البته برای خرید آن به چه نکاتی توجه کنید؟ در این مقاله ی آموزشی قصد داریم مزایای استفاده از پارتیشن در طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط را شرح دهیم و علاوه بر آن، نکاتی را که در انتخاب این متریال به شما کمک می کند، ذکر خواهیم کرد.

بدیهی است که برای چیدمان نمودن یک محیط گاهی اوقات نیاز دارید یک فضا را تفکیک نمایید. این کار به این منظور انجام می شود که بتوان از یک متراژ مشخص استفاده های بیشتری نمود؛ احتمالا شما  با مشاهده ی دکوراسیون داخلی شرکت ها، آژانس های مسافرتی، کلینیک های درمانی متوجه این موضوع شده اید که خیلی راحت با استفاده از پارتیشن های مناسب برای هر پرسنل یا هر بخش کاری محیطی مستقل را فراهم نموده اند.

استفاده از پارتیشن و یا دیوار های جداکننده به زیباتر شدن دکور و فضای محیط کمک می کند و جالب است بدانید که برای ایجاد آن به هزینه ی زیادی احتیاج نیست؛ در واقع با توجه به فواید استفاده از این متریال می توان گفت که با صرف هزینه ای معقول می توانید به نتیجه ای مناسب دست پیدا کنید و تا مدت ها از آن استفاده نمایید. در بسیاری از محیط ها استفاده از پارتیشن در دکوراسیون اداری به گونه ای است که موجب راحتی هر چه بیشتر نیروی کار و مراجعه کنندگان می گردد و علاوه بر خصوصی سازی محیز باعث زیباتر شدن آن نیز خواهد شد.

طراحی و اجرای پارتیشن اداری

مزایای به کار گیری پارتیشن  در محیط های اداری چیست؟

  • افزایش جذابیت و تاثیر بر زیبایی دکوراسیون داخلی
  • در مواردی می تواند نقش عایق صوتی را داشته باشد.
  • تقسیم و تفکیک فضای داخلی و استفاده ی بهینه از آن
  • ایجاد فضایی خصوصی تر برای کارمندان و مشتریان ( با توجه به نوع کسب و کار )
  • امکان حمل و جابه جایی و تغییر پارتیشن ها مقدور می باشد ( صرفه جویی در وقت و هزینه ها )
  • نصب آسان بدون آسیب زدن به محیط داخلی
  • کیفیت مناسب در قبال پرداخت هزینه ی لازم برای خرید و نصب و استفاده از پارتیشن

نکات مهم جهت انتخاب و خرید پارتیشن مناسب برای دکوراسیون داخلی

شما زمانی که برای خرید پارتیشن به فروشگاه ها و بازار مراجعه می کنید، قطعا با مدل ها و انواع مختلفی از این متریال روبه رو می شوید که هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند؛ بنابراین قبل از خرید نیاز دارید که اطلاعاتی در مورد انواع پارتیشن و کارایی های آن ها داشته باشید تا با آگاهی بیشتر برای خرید اقدام کنید.

جنس و ویژگی های پارتیشن اداری

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، جنس و خصوصیات پارتیشن است زیرا در انواع مختلفی عرضه می شوند که هر کدام از مواد به خصوصی ساخته شده اند. لازم است که قبل از خرید ابتدا تعیین کنید که چه نوع پارتیشنی احتیاج دارید؛ به عنوان مثال:

  • پارتیشن های شیشه ای که نور را از خود عبور می دهند،
  • پارتیشن های چوبی که عایق خوبی برای سرما هستند،
  • انواع آلومینیومی که استحکام بالایی دارند و برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد پیشنهاد می شوند.
  • پارتیشن های ام دی اف که دارای تنوع طرح بالا و قیمت مناسب تری می باشند و …..

پارتیشن اداری

تعداد جداره های پارتیشن اداری

نکته ی بعدی توجه به تعداد جداره های پارتیشن قابل استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که معمولا در دو نوع تک جداره و دو جداره ساخته می شوند. انواع دو جداره از دو لایه ی شیشه یا ام دی اف ساخته شده اند و از مزایای آن می توانیم به استحکام بالا و عایق صوتی قوی اشاره کنیم، این نوع قابلیت استفاده به صورت کرکره ای و پرده ای را دارا می باشد و اما پارتیشن های تک جداره از یک لایه شیشه یا ام دی اف ساخته شده اند و مزایای آن ها وزن کم، اجرا و نصب سریع و آسان و قیمت کمتر می باشد.

ارتفاع پارتیشن های اداری

انتخاب ارتفاع مناسب برای پارتیشن ( ارتفاع کوتاه، متوسط و بلند ) کاملا به هدف شما از به کارگیری این متریال بستگی دارد. به عنوان مثال اگر هدف عایق بندی و تفکیک کامل فضا باشد، پیشنهاد می شود که در طراحی دکوراسیون اداری از پارتیشن های بلند استفاده کنید؛ زیرا این نوع از پارتیشن تمام ارتفاع تا سقف را پوشش می دهد و تاثییر زیاری در عایق صوتی شدن محیط دارد.

برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *